Spierpijn. Het gevoel alsof er een harde knoop in je spier zit. Strakke spieren. Stijve spieren. Het gevoel dat je spieren continue op spanning staan. Niet lekker kunnen bewegen. Stramme spieren. Het gevoel alsof er een touwtje door je spier heen loopt. Dit zijn allemaal kreten die men in de volksmond gebruikt. De medische term hiervoor is ’hypertonie’ en/of ’myogelosen’.

Oorzaken kunnen zijn: overbelasting, stofwisselingsstoornissen, lokale infecties of een abnormale melkzuurproductie. Maar ook kou of een gebrekkige bloedcirculatie kunnen hierbij een rol spelen. Met een goede sportmassage wordt onder andere de werking van lymfevaten en bloedvaten gestimuleerd, de spierfunctie verbeterd, de samenhangende weefsels gestimuleerd, het afweersysteem hersteld, de productie van het hormoon dat vrij komt bij stress (cortisol) wordt verminderd en pijn wordt gedempt. Wij van Fysiotherapie Delft staan altijd klaar voor je vragen, opmerkingen of suggesties.

De naam ’sportmassage’ doet vermoeden dat deze vorm van massage alleen van toepassing is als je een sport beoefent. Niets is minder waar. Een sportmassage wordt weliswaar veel toegepast in de sportwereld, maar is voor bijna iedereen een oplossing. Bijvoorbeeld bij spierspanningshoofdpijn, een stijve rug, stramme kuiten of als verzorging na een pittige training. Een sportmassage kan je helpen bij een optimale prestatie (preparatief), ter vermindering van het risico op letsels (preventief) en om het herstel te bevorderen (curatief). Het is een vorm van massage die verschillende technieken gebruikt: van sederende technieken om afvalstoffen af te voeren tot aan stimulerende technieken die de doorbloeding stimuleren en de stofwisseling verbeteren.

Tijdens een sportmassage in Fysiotherapie EerlijkBeter komen de krachten van een sportmassage en fysiotherapie samen. Als fysiotherapeut kijk ik met andere ogen naar jouw lichaam. Met de medische, pathologische, psychische en fysiologische kennis die ik als fysiotherapeut heb opgedaan voel ik feilloos aan waar het probleem in jouw spierweefsel zich afspeelt.

sportmassage

Voor een sportmassage in Delft kun je bij EerlijkBeter binnen 24 uur terecht (met uitzondering van zondagen).
Wij zijn open in de avonduren en op zaterdagen.

Tarieven
Sportmassage van 25 minuten – €30
Sportmassage van 50 minuten – €60
Sportmassage strippenkaart – €115 (4 sportmassages van 25 minuten, 1 jaar geldig, persoonsgebonden)