Veelgestelde vragen

Waarom sluiten wij geen contracten met zorgverzekeraars?

Fysiotherapie verkeert in moeilijke tijden. Door de marktwerking en de oligopolie positie van zorgverzekeraars worden fysiotherapeuten haast gedwongen om veel geld en tijd te investeren in administratie. Kwaliteit lijkt veelal gemeten te worden op papier en de toegankelijkheid voor cliënten lijkt steeds kleiner te worden. Dit alles gaat ons inziens ten koste van de zorg voor de cliënt. Daarnaast kunnen cliënten fysiotherapie steeds minder goed bekostigen. Dit heeft zijn weerspiegeling op de tweedelijns zorg.

Door zorgverzekeraars niet langer te contracteren is er meer ruimte voor de fysiotherapeut om kwaliteit te waarborgen. Door het uitsluiten van knellende regelgeving en bureaucratische administratie kan aandacht en tijd besteed worden aan een optimale begeleiding van de cliënt. De tijd die doorgaans door de fysiotherapeut besteed zou worden aan administratie kan aan de cliënt besteed worden. De zorginhoud kan op deze wijze bepaald worden door de fysiotherapeut en niet langer door de zorgverzekeraar. Hierdoor krijgt de cliënt waar hij recht op heeft en kan de fysiotherapeut zijn vak beter uitoefenen.

Voor ons genoeg redenen om fysiotherapie in een nieuw jasje te steken: wij geloven in contractvrije fysiotherapie. EerlijkBeter staat voor kwaliteit door zorg en zorg voor kwaliteit.

Waarom is EerlijkBeter veel goedkoper dan een gemiddelde fysiotherapiepraktijk?

EerlijkBeter sluit geen contracten met zorgverzekeraars. Op deze manier hebben wij veel minder onnodige administratieve en financiële lasten. Omdat wij lage tarieven hanteren, wordt fysiotherapie vaak wel vergoed, mits je een aanvullende verzekering hebt. Daarnaast doen wij niet aan dure apparatuur, sjieke behandelkamers en luxe wachtruimtes. Hierdoor kunnen wij de prijzen laag houden. Bij ons krijgt u simpelweg goede fysiotherapie voor een eerlijke prijs. Eigenlijk niet meer dan logisch.

Goedkoop is meestal duurkoop. Hoe zit het met de kwaliteit van EerlijkBeter?

De gecertificeerde fysiotherapeuten van EerlijkBeter staan ingeschreven bij het Centrale Kwaliteitsregister Fysiotherapie en het BIG-register. Zij werken volgens de richtlijnen van het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie en komen de bepalingen na uit de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst. EerlijkBeter staat voor goede, eerlijke en betaalbare fysiotherapie. Het enige verschil is dat wij geen contracten hebben afgesloten met zorgverzekeraars, waardoor wij de prijzen fors kunnen verlagen.

Zorgverzekeraars bepalen steeds meer de regels voor fysiotherapie. Ze stellen hoge eisen aan fysiotherapiepraktijken. Dit zorgt voor hoge financiële en administratieve lasten voor de fysiotherapeut. Onder de eindstreep is de patiënt hier de dupe van: fysiotherapie is duur, het eigen risico wordt alsmaar hoger, fysiotherapie valt buiten het basispakket et cetera. Door geen contracten met zorgverzekeraars af te sluiten, kunnen wij goede zorg voor u centraal stellen en ontstaat er meer ruimte voor kwaliteit.

“EerlijkBeter levert kwaliteit door zorg voorop te stellen en heeft zorg voor kwaliteit.”

Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?

Als u voor de eerste keer voor een afspraak met EerlijkBeter komt, dan moet u meenemen:

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Een grote handdoek
Hoe kan ik een afspraak maken?

Telefoon
EerlijkBeter is van maandag t/m zaterdag van 09:00 – 22:00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer: 06 28270001. Bij geen gehoor kunt u de voicemail inspreken; wij bellen u binnen 24 uur terug (met uitzondering van de zondagen en feestdagen).

WhatsApp
U kunt een berichtje achterlaten op telefoonnummer: 06 28270001. Wij sturen u binnen 24 uur een reactie terug (met uitzondering van de zondagen en feestdagen).

Mail
Per mail is EerlijkBeter te bereiken via anne@fysio-eerlijkbeter.nl. Wij mailen u binnen 24 uur terug (met uitzondering van de zondagen en feestdagen).

Hoe kan ik een afspraak afzeggen?

Als u verhinderd bent, kunt de afspraak afzeggen door ons ten minste 24 uur voor de aanvangstijd van uw behandeling te bellen. Bij geen gehoor kunt u de voicemail inspreken. Wij bellen u dan binnen 24 uur terug om met u een nieuwe afspraak te maken.

Hoe kan ik betalen?

U wordt verzocht om direct na de behandeling te betalen, bij voorkeur per pinbetaling. Natuurlijk kunt u ook contant betalen. Na elke betaling ontvangt u een factuur met vermelding van de behandeling, datum en het bedrag. Wij accepteren geen creditcards. Wij accepteren geen briefjes van €100 of hoger.

Hoe kom ik te weten of mijn zorgverzekeraar mijn behandelingen bij EerlijkBeter vergoedt?

Op uw polisblad kunt u vinden of u verzekerd bent voor fysiotherapie. Bij twijfel kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar. U draagt zelf financiële verantwoordelijkheid voor uw behandelingen, ook als deze niet vergoed worden door de zorgverzekering. Laat u dus goed informeren.

Ik heb een basisverzekering zonder aanvullend zorgpakket. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

In dit geval bent u niet verzekerd voor fysiotherapie en krijgt u niets vergoed van de zorgverzekeraar. U moet alle behandelingen zelf betalen, dit is bij elke fysiotherapiepraktijk hetzelfde.

Ik heb een aanvullend zorgpakket afgesloten, maar ik ben dit jaar door mijn maximale vergoeding heen. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

U krijgt in dit kalenderjaar niets meer vergoed van de zorgverzekeraar. U moet alle behandelingen zelf betalen, dit is bij elke fysiotherapiepraktijk hetzelfde. Met een behandeling van Fysiotherapie EerlijkBeter bent u circa 35% goedkoper uit dan bij reguliere praktijken. Dit scheelt u gemiddeld €10 per behandeling!

Ik heb een aanvullend zorgpakket met een natura polis afgesloten. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

Met een naturapolis krijgt u bij EerlijkBeter de behandelingen vergoed, mits u een aanvullend zorgpakket heeft afgesloten. De hoogte van het bedrag dat door de zorgverzekeraar vergoed wordt is afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende verzekering. Het bedrag dat u vergoed krijgt is vaak conform de marktwaarde. Omdat de kosten voor een behandeling gemiddeld 35 % lager zijn dan de marktwaarde, zult u merken dat de meeste behandelingen volledig vergoed worden. Voorbeelden van zorgverzekeraars die natura polissen afsluiten zijn: CZ, DSW, Achmea, HEMA, Menzis en ZEKUR.

Ik heb een aanvullend zorgpakket met een restitutiepolis afgesloten. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

Met een restitutiepolis heeft u recht op vergoeding van fysiotherapie, ook al heeft EerlijkBeter geen contract afgesloten met uw zorgverzekeraar. Omdat de kosten voor een behandeling gemiddeld 35% lager zijn dan de meeste fysiotherapiepraktijken, zult u merken dat u voor hetzelfde bedrag vaker bij EerlijkBeter behandeld kan worden. Voorbeelden van zorgverzekeraars die restitutiepolissen afsluiten zijn: Ditzo verzekeringen, ONVZ,  FBTO, Amersfoortse, PNO Zorg, VVAA, UMC, ASR, IZZ, Meeus, OHRA, Salland en Stand Holland.

Ik heb een chronische machtiging voor fysiotherapie. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

Bij elke chronische machtiging betaalt u altijd de eerste 20 behandelingen uit uw aanvullende pakket,  voordat u fysiotherapie voor een bepaalde periode onbeperkt vergoed krijgt.

Als u geen of een beperkte aanvullende verzekering heeft, dan moet u (een deel van) de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Als u een uitgebreide aanvullende verzekering heeft, dan worden de eerste 20 behandelingen vergoed.

Ik heb een aanvullend zorgpakket met een combinatiepolis afgesloten. Krijg ik fysiotherapie bij EerlijkBeter vergoed?

Bij een combinatiepolis heeft u voor sommige vormen van zorg recht op zorg (natura) en voor andere vormen van zorg recht op vergoeding van de kosten van zorg (restitutie). Dit betekent dat u fysiotherapie (voor een deel) vergoed krijgt, maar zelf de factuur moet indienen bij uw zorgverzekeraar. Voorbeelden van verzekeringen die combinatie polissen afsluiten zijn: Zilveren Kruis Achmea en OZF Achmea.

Is de praktijk rolstoelvriendelijk?

EerlijkBeter is geheel rolstoelvriendelijk. Er zijn twee invalide parkeerplaatsen voor de deur, zodat parkeren geen problemen oplevert.

Is er een wachtlijst?

Nee, EerlijkBeter heeft geen wachtlijst. Bij ons wordt u binnen 24 uur behandeld (met uitzondering van zondagen en feestdagen). Wij vinden altijd voor u een gaatje in onze agenda

Heb ik een verwijsbriefje nodig?

U heeft geen verwijsbriefje nodig van de huisarts. Een fysiotherapeut is opgeleid om een goede diagnose te stellen. Bij twijfel verwijzen wij u naar uw huisarts.

Doen jullie ook taping?

Ja, wij doen Medical Taping met Cure Tape. Deze tape methode stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Dit zorgt ervoor dat u met minder pijn gemakkelijker kan bewegen, waardoor uw herstel bespoedigd wordt. Het aanbrengen van tape koste €2 per behandeling.