Fysiotherapie Eerlijkbeter in Delft vertelt: “Bewegen is gezond en kan altijd en overal!”
Maar wanneer beweeg je eigenlijk voldoende?

Gezond bewegen houdt in: 5 dagen in de week ten minste 30 minuten matig intensief bewegen (wandelen, fietsen, tuinieren etc.) en 2 dagen in de week 20 minuten intensief bewegen (sporten).

Veel gestelde vraag: ik loop veel op mijn werk, telt dit ook?
Antwoord: het is beweging en dus is dit gezond voor je! Daarentegen is het belangrijk om ten minste 10 minuten aaneengesloten te bewegen. Dus 3×10 minuten mag ook, om aan je 30 minuten beweging per dag te komen.

Veel gestelde vraag: wanneer beweeg je matig intensief?
Antwoord: als je iets sneller gaat ademen en je hartslag iets omhoog gaat.

Tips:
Beweeg eens meer tijdens het werk door bijvoorbeeld met de fiets naar het werk te gaan als dit niet te ver is. Of stap 1 of 2 haltes eerder uit de bus of tram en wandel de rest. Het is ook goed om een lunchwandeling te maken en de trap te nemen in plaats van de lift.

In de natuur zijn mogelijkheden genoeg, bijvoorbeeld een wandeling maken in het Delftse Hout, erop uit met de fiets, uitwaaien op het strand, skaten of hardlopen.

www.fysio-eerlijkbeter.nl: goede, eerlijke en betaalbare fysiotherapie.