F.A.Q.

Zorgverzekeraars bepalen voor fysiotherapeuten in eenzijdige contracten hoe hoog de vergoedingen zijn, hoe vaak een patiënt behandeld mag worden, hoeveel uur een fysiotherapeut moet werken, waar de wc geplaatst moet zijn, bij welke praktijk een patiënt behandeld mag worden, welke vragenlijsten door de patiënt verplicht ingevuld moeten worden, welke tests door de fysiotherapeut verplicht afgenomen moeten worden, hoe een wachtkamer eruit moet zien, et cetera. En elk jaar wordt deze lijst vol eisen van zorgverzekeraars steeds langer en steeds gekker. Daarnaast betaal jij als verzekerde elk jaar meer premie en krijgt daar in de fysiotherapie steeds minder voor terug. Ik vind dit een onbegrijpelijke situatie.
Fysiotherapie EerlijkBeter doet daar niet langer aan mee. Deze contracten komen niet ten goede van zowel de patiënt als de fysiotherapeut. Kwaliteit wordt door zorgverzekeraars gemeten aan cijfers op papier en euro’s in de boekhouding. Kwaliteit wordt door EerlijkBeter gemeten aan aandacht voor goede zorg aan elke patiënt. Kwaliteit door zorg en zorg voor kwaliteit, dat vind ik belangrijk.
Door zorgverzekeraars niet langer te contracteren is er meer ruimte voor mij als fysiotherapeut om kwaliteit te waarborgen. Door het uitsluiten van knellende regelgeving en bureaucratische administratie kan ik aandacht en tijd besteden aan een optimale begeleiding van mijn patiënten. De zorginhoud kan op deze wijze bepaald worden door mij als fysiotherapeut en niet langer door de zorgverzekeraar. Hierdoor krijgt jij als patiënt waar je recht op hebt en kan de ik als fysiotherapeut mijn vak beter uitoefenen.
Als je voor de eerste keer naar een afspraak met EerlijkBeter komt, dan moet je meenemen:
• Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
• Een verwijsbrief, mocht je deze gekregen hebben van het ziekenhuis, specialist of huisarts.
• Een grote handdoek
Als je verhinderd bent, kun je de afspraak afzeggen door ons ten minste 24 uur voor de
aanvangstijd van de behandeling te bellen / appen / mailen. Bij geen gehoor kun je de voicemail
inspreken. Wij bellen je dan binnen 24 uur terug om met jou een nieuwe afspraak te maken.
Let op: Je dient een afspraak ten minste 24 uur van te voren af te zeggen/ te verzetten. Bij een te
late afmelding brengen we 100% van het behandeltarief bij je in rekening, ongeacht de reden van
afmelding. Om misverstanden te voorkomen wordt er tijdens het maken van een afspraak per mail
een bevestiging van de afspraak naar je toegestuurd. De tijd/datum die in deze mail vermeld staat
is leidend, controleer deze dan ook altijd. Een afspraak die te laat wordt geannuleerd, wordt
helaas niet vergoed door je zorgverzekering.
Je wordt verzocht om direct na de behandeling te betalen, bij voorkeur per pinbetaling. Natuurlijk
kun je ook contant betalen. Na elke betaling ontvang je een factuur met vermelding van de
behandeling, datum en het bedrag. Wij accepteren geen creditcards. Wij accepteren geen briefjes
van €100 of hoger.
Op je polisblad kun je vinden of je verzekerd bent voor fysiotherapie. Bij twijfel kun je het beste contact opnemen met je zorgverzekeraar. Je draagt zelf financiële verantwoordelijkheid voor jouw behandelingen, ook als deze niet vergoed worden door de zorgverzekering. Laat je dus goed informeren.
In dit geval ben je niet verzekerd voor fysiotherapie en krijg je niets vergoed van de zorgverzekeraar. Je moet alle behandelingen zelf betalen; dit is bij elke fysiotherapiepraktijk hetzelfde. Elk jaar kun je in december van zorgverzekering wisselen of een aanvullend pakket aan- of afmelden.
Je krijgt in dit kalenderjaar niets meer vergoed van de zorgverzekeraar, omdat je door je behandelingen heen bent. Dit betekent dat je de komende behandelingen zelf moet betalen; dit is bij elke fysiotherapiepraktijk hetzelfde. Elk jaar kun je in december van zorgverzekering wisselen of een aanvullend pakket aan- of afmelden.
Met een naturapolis krijg je bij EerlijkBeter de behandelingen deels vergoed, mits je een aanvullend zorgpakket hebt afgesloten. De hoogte van het bedrag dat door de zorgverzekeraar vergoed wordt is afhankelijk van je zorgverzekeraar en de aanvullende verzekering. Het bedrag dat je vergoed krijgt is vaak conform de marktwaarde of een percentage van de marktwaarde.
Twijfel je of heb je vragen hierover: mail / bel / app me. Ik help je hiermee.
Met een restitutiepolis heb je recht op vergoeding van fysiotherapie, ook al heeft EerlijkBeter geen contract afgesloten met jouw zorgverzekeraar. De hoogte van het bedrag dat door de zorgverzekeraar vergoed wordt is afhankelijk van je zorgverzekeraar en de aanvullende verzekering. Het bedrag dat je vergoed krijgt is vaak conform de marktwaarde of een percentage hiervan.
Twijfel je of heb je vragen hierover: mail / bel / app me. Ik help je hiermee.
Bij elke chronische machtiging betaal je altijd de eerste 20 behandelingen uit je aanvullende pakket, voordat je fysiotherapie voor een bepaalde periode onbeperkt vergoed krijgt.
Als je geen of een beperkte aanvullende verzekering hebt, dan moet je (een deel van) de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Als je een uitgebreide aanvullende verzekering hebt, dan worden de eerste 20 behandelingen vergoed. Een chronische machtiging krijg je alleen als je een verwijzing hebt van het ziekenhuis of een specialist. Denk hierbij aan een operatie, een neurologische aandoening, een systeemziekte of ziekenhuisopname.
Nee, EerlijkBeter heeft geen wachtlijst. Bij mij wordt je dezelfde week behandeld. Wij vinden voor
jou altijd een gaatje in onze agenda.
Je hebt geen verwijsbriefje nodig van de huisarts. Een fysiotherapeut is opgeleid om een goede
diagnose te stellen. Bij twijfel verwijs ik je naar jouw huisarts.
Ja, wij doen Medical Taping met Cure Tape. Deze tape methode stimuleert het zelfherstellend
vermogen van het lichaam. Dit zorgt ervoor dat je met minder pijn gemakkelijker kan bewegen,
waardoor je herstel bespoedigd wordt. Het aanbrengen van tape koste €2 per keer.
Afhankelijk van je klacht bepalen wij wat een passende behandeling is. Een behandeling bestaat
uit een combinatie van verschillende onderdelen. Zo kijken we naar je houding en geven we hierin
advies, we kijken naar je werkomgeving en geven informatie hoe je dit kunt optimaliseren,
mobiliseren we als er een gewricht niet goed beweegt, masseren we als spieren veel spanning
hebben en geven we oefeningen zodat je thuis zelf aan de slag kunt gaan. Ik wil bij elke
behandeling eerst weten hoe het met je gaat en waar je tegenaan bent gelopen. Daarna ga ik met
je aan de slag. Eventuele nieuwe oefeningen die je van me mee krijgt zet ik in een oefen app,
zodat je thuis met de oefeningen aan de slag kunt gaan.
Ben je verhuist en zoek je een nieuwe fysiotherapeut? Wij nemen gewoon nieuwe patiënten aan.
We hanteren geen wachtlijst. Bij mij wordt je dezelfde week behandeld. Wij vinden voor jou altijd
een gaatje in onze agenda.

MAAK EEN AFSPRAAK

MAIL
APP
BEL