Last van nek/schouderpijn?

EerlijkBeter helpt mee in het onderzoek naar de effecten van fysiotherapie op mensen met nek/schouderpijn. In de Nexercise studie werken onderzoekers van Hogeschool Rotterdam, de Universiteit Antwerpen en de Universiteit Gent samen met fysiotherapeuten. In dit onderzoek bekijken zij wat het effect is van het geven van informatie, adviezen en het doen van oefeningen. Het is wetenschappelijk bewezen dat oefentherapie effectief is en in dit onderzoek worden twee vormen van oefentherapie met elkaar vergeleken. Deelnemers aan de Nexercise studie krijgen informatie over nekpijn, bijbehorende adviezen en oefeningen. Op deze manier proberen we je zo snel mogelijk pijnvrij te krijgen en helpen we de wetenschap een handje.

Wanneer kun je je aanmelden voor het onderzoek?

• Je hebt minimaal 4 weken last van nek/schouderpijn
  • Je bent tussen de 18 en 65 jaar oud
  • Je wilt graag van de pijn af en bent bereid om hier zelf iets voor te doen

Wil je deelnemen aan het onderzoek en de behandeling? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Gabriëlle Grootscholte (Fysiotherapeute  en Manueeltherapeute i.o.). Stuur een mail naar gabrielle@fysio-eerlijkbeter.nl of bel/app naar telefoonnummer 0639605438

TIP! Ben je veel op je telefoon, computer of tablet bezig? De houding die we aannemen als we onze mobiele telefoon, tablet of labtop gebruiken is meestal niet een houding die het meest ideaal is voor het lichaam. Probeer eens om de apparaten op oogniveau te houden. Plaats bijvoorbeeld je monitor op de juiste hoogte en hou je telefoon iets hoger vast in je handen. Denk ook aan regelmatige pauzes en blijf niet te lang in dezelfde houding zitten. Zorg voor genoeg beweging: een sterke, flexibele rug en nek helpen je namelijk de druk op de wervelkolom en spieren te verminderen.