Drink jij voldoende water?

Natuurlijk weet je dat het belangrijk is om voldoende water te drinken. Maar lukt je dit eigenlijk? Het Voedingscentrum raadt aan om dagelijks 1,5 liter te drinken om het verlies van vocht door ademhaling, zweten en urine te compenseren. Water vormt simpelweg de basis van alle biologische processen in het lichaam. Water is belangrijk voor het spijsvertering stelsel, omdat het bijdraagt aan de aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen. Daarnaast zorgt water voor de warmteregulatie in ons lijf, want water neemt warmte op en voert het door te zweten af. Op warme dagen is het dus extra belangrijk om voldoende water te drinken. Vind je het moeilijk om voldoende water te drinken? Deze tips kunnen je helpen:

  • Voeg een smaakje aan je water toe, door bijvoorbeeld schijfjes citroen, plakjes komkommer, verse munt of schijfjes sinaasappel in je water te doen. 
  • Drink Spa Rood of thee.
  • Neem een grote (liter) fles water mee, vul deze in de ochtend en ga niet naar bed voordat deze leeg is. 
  • Start de ochtend met een groot glas water en drink bij elke maaltijd een groot glas water. 
  • Download de app die je kan helpen om voldoende water te drinken, klik hier voor Apple en hier voor Google Play.

Lees, like en deel dit bericht als het jou heeft geholpen. 
Hou onze in de gaten op twitter, blogger, Facebook of schrijf je in voor de nieuwsbrief op www.fysio-eerlijkbeter.nl.
Fysiotherapie EerlijkBeter: goede, eerlijke en betaalbare fysiotherapie in Delft